سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلفا وب

مرز ??? میلیون دانلود

اپل در صفحه نخست سایت خود گزارش می دهد که اکنون تعداد دانلود اپلیکیشن های مرتبط با آیفون از مرز ??? میلیون دانلود گذشته است. این اتفاق از ?? جولای ???? تاکنون رخ داده است. در ان تاریخ اپل فروشگاه app store خود را بازگشایی کرده است که تاکنون میزبان ?? هزار اپلیکیشن بوده است. اگرچه اکثر این اپلیکیشن ها کارهایی تکراری و مشابه انجام می دهند و بسیاری از آنها به فراموشی سپرده می شوند اما در این بین هستند مواردی که بسیار محبوب و مورد استفاده می باشند.

نکته مهم در این است: یک شرکت کامپیوتری(در اینجا اپل) برای اولین بار گجتی(در اینجا آیفون) می سازد و با مدل موفقی که در پیش می گیرد بازاری ایجاد می کند که در کمتر از یکسال بزرگترین و موفقترین بازار اینترنت موبایلی کنونی دنیا است .

چند نکته جالب دیگر در مورد آیفون: (البته همه جا آی پاد تاچ را هم بدان بیافزایید)

- اپل معتقد است آیفون? همان کنسول بازی اپل است. اینجا و اینجا. آیفون در بازار کنسولهای بازی به رقابت با همتایان خود از نینتندو و سونی می اندیشد.

-سرگئی برین-یکی از موسسین گوگل- معتقد است که آیفون موجب شده کاربران اینترنت موبایلی ?? برابر بیشتر جستجو کنند. اینجا

-اپل ?? درصد از بازار اینترنت موبایل در امریکا را به خود اختصاص داده است. البته این آمارها متعلق به بزرگترین شبکه تبلیغات موبایلی یعنی admob می باشد. admob_iphone_share_december08  

به عبارتی آیفون نه تنها برای کاربران معمولی اینترنت موبایلی جذابیت فراوان دارد بلکه سفارش دهندگان تبلیغات نیز در ایفون به نتایج بهتری خواهند رسید. همانطور که در بالا می بینید وضعیت آیفون در داخل امریکا نسب به کل دنیا بهتر است و محبوب تر می باشد. منبع

-تقریبا تمامی سایتهای اینترنتی ورژنی از سرویس خود مختص کاربران آیفون ارائه کرده اند. در این بین سایتهایی که قبلا ورژن موبایلی داشته اند ان را برای ایفون بهینه سازی نموده اند. در این بین شاید توجه به سایت فلیکر بد نباشد.

یکی از ایرادهای همیشگی که بسیاری از کاربران موبایل بخصوص در کشور ما به آیفون وارد می کنند کیفیت عکسبرداری پایین در آیفون است( ? مگاپیکسلی بودن ایفون در برابر گزینه های ? و ?مگاپیکسلی موجود در بازار ). بنظر دقت در دو نمودار زیر جالب باشد:iphone_slr_flickr_chart_2 iphone_slr_flickr_chart_sm

کاربران فلیکر – بعنوان مهمترین سایت به اشتراک گذاری عکس در اینترنت و همچنین سمبل سایتهای اشتراک تصویر-از ایفون به مراتب بیشتر از سایر موبایلها برای ارسال عکس به فلیکر استفاده می کنند. همچنین محبوبیت آیفون در حدی است که در نمودارهای مربوط به کل دوربین های مورد استفاده در فلیکر در کنار نامهای بزرگی چون کانون و نیکون قرار می گیرد.

به بیان ساده: برای کاربران فلیکر موبایلی? راحتی و جذابیت آیفون بسیار عامل مهم و تعیین کننده است. انها نسبت به گزینه های مشابه? تمایل بیشتری دارند تا تصاویر گرفته شده توسط موبایل خود را به اشتراک بگذارند.

ماهها قبل وقتی از انقلاب آیفون می نوشتم به آمدن چنین روزهایی مطمئن بودم. این روزها بازهم تداوم خواهند یافت. اپل آنقدر مهره ها را خوب چیده که تا سالیان سال می تواند از نعمات آن بهره جوید.